Monday, July 13, 2009

dr o dr~~

bismillahirrahmanirrahim..

dengan rahmat dan petunjukMU yang Maha Agung
bersihkan diri ini dari segala penyakit hati..
amin ya Rab

baru sahaja sebentar tadi saya melihat seorang sahabat saya yang sakit dibawa ke hospital..
(moga Allah yang Maha Mengetahui buruk baik sesuatu memberikan kesudahan terbaik buatnya.. amin)
luluh betul hati melihat sahabat sendiri mengangis kesakitan sehingga begitu sekali..
kami semua hanya mampu melihat dan berusaha melakukan apa yang termampu; doa dan doa..
andai boleh diagihkan rasa sakit itu sikit seorang antara kami rasanya semua rela.

bila mendengat cerita dari sahabat yang lain bahawa sebenarnya dia sudah pun pergi berjumpa dr tengah hari tadi, kerana sakitnya sudahpun berlanjutan semalaman (tidak cakna betul saya T.T ) saya menjadi begitu marah(astaghfirullahal-azim)sehingga sebak.. sungguh-marah (;dgn dr-agak tak pasal~~).

dalam hati saya
' ap yang doktor ni buat ni?'
' diagnose betul2 tak nih?'
' macam mana kalau jadi apa2 pada ****?'
' bek tak yah jumpa dr...'

(*salawat2*)..
tidak patut saya su'udzon pada dr itu smpai macam tu sekali . padahal die da tolong rawat sahabat saya tuh.

saya tak setuju betul
-dr datang kerje lambat (pesakit da tunggu 2 3 jam, dr maseh tak dtg keje... ade ke? believe me ade..)
-dr merawat demi duit <--poyo sket, tapi btul, mmg tak setuju..


work Pictures, Images and Photos



*tidak merujuk pada mana2 pihak

motivasi buat saya mungkin. tidak berhak untuk saya membenci atau menghukum mana2 pihak. siapalah saya tuk menghakimi.. harapannya

moga saya dapat menjadi seorang doktor yang

-tidak lmbat (risaunya sbb saya bole jadi masuk kategori org yang ~agak~ lambat..hadoyyai)
-merawat kerana ingin merawat... moga2 ikhlas kerana Allah
*bole menjadi seperti Nusaibah bt Kaab yang setia merawat tentera Allah di kala perang (amin)

'Sesungguhnya solatku, ibadahku, hidupku, matiku, llillahi Taala'
amin ya Rab



"Dan kami pasti akan menguji kamu dengan sedikit ketakutan, kelaparan, kekurangan harta, jiwa dan buah-buahan. dan sampaikanlah berita gembira kepada orang-orang yang sabar. Iaitu orang-orang yang apabila ditimpa musibah, mereka berkata 'inna lillahi wa inna ilaihi raji3un'(sesungguhnya kami milik Allah dan kepadaNYA lah kami kembali). Mereka itulah yang memperoleh ampunan dan rahmat dari Tuhannya, dan mereka itulah orang-orang yang mendapat petunjuk"

al-Baqarah:155-157



*mohon sama2 doakan agar sahabat saya dikurniakan yang terbaik, jzkk
*alhamdulillah hanya tinggal 2 paper lagi.. mohon doakan jugak, jzkk
*kepada sahabt2, org mintak maaf sgt.. org bukan sahabat yang baik n selalu buat korang terasa sebb sikap org nih samada sengaja atau pun tak.. moga ukhwah antara kita fillah abadan abada... amin
*lepas pharma nak paking.. sukenye paking(^^,).. ke awal sgt? hurmmm...

8 comments:

aina said...

sape yg sakit tu??..

aina said...

sape yg sakit tu??..

Hamba Allah said...

Allah yashfeeha...

"Allahumma ja'alna minaNajihiin, walFazeen, fii imtihan, fii ikhtibar, fidDunia walAakhirah..."

husnun said...

muga yg saket tu sembuh cepat.
sYAFahallah~

Alexmedicalteam member said...

Semoga kita jadi Doctor Muslim/Muslimah yang baik dari segala aspek

Salhatul Asma Ruslan said...

Assalamualaikum Saibah~

Sama-sama kita bangunkan ISLAM dengan membentuk peribadi Doktor Muslim@Muslimah yang sebenar~(^^)/

Bersyukur dgn nikmat sihat yang Allah Taala kurniakan,ia boleh ditarik bila2 masa,juga penghapus dosa,juga salah satu yg boleh menyebabkan MATI ..jadi~

HAYYA NAQRIBULLAH BI ZIKRIL MAUT~

Nusaibah said...

to aina

private n confidential
(^^,)

to hamba Allah n husnun n alexmedicalteam member

amin ya Rab
jzkk

to asma

wassalam
insyaAllah.. amin(^^,)

~kebijaksanaan adalah persoalan kekerapan mengingati kematian~

HAYYA NAQRIBULLAH BI ZIKRIL MAUT

Anonymous said...

Syafahallahu............